Červen 2008


prázdniny-odjíždim

28. června 2008 v 18:03 ►rady-tipy,zajímavosti a pictíky
Nazdárek všichni,chci vám sem napsat,jen to že odjíždím na 3 týdny pryč naposledy na tábor(jelikož mě to tam ani moc nebaví,samí prťata,jezdím tam kvůli vedoucím) a pak na vodu,sjíždět Vltavu s kámoši,na to se těším nejvíc..
Tak jen že tu nebudu, nebudu odepisovat na komentíky a nebudu vkládat new články.. tak se nezlobte.. děkuju moc,no a můžete mi sem psát komenty budu ráda když si jich po příjezdu plno přečtu,děkuju moc..


(Th)in

26. června 2008 v 19:36 ►fashion,trendy

To be (th)in






street botičky-krásný

22. června 2008 v 15:31 ►fashion,trendy
Obrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street FashionObrázek z Urban Style - Hip Hop & Street Fashion MAZÉÉC CO??

army styl

22. června 2008 v 13:38 ►fashion,trendy

Army

Když se řekne army styl, vybaví se vám módní kousky, jenž vám zpestřují šatník a udržují vás in. Když se řekne vojenský styl, osypete se pupínky při pomyšlení na válku, nenávist a muka. Přitom se jedná o tentýž styl, jde jen rozdílná pojmenování.

Army styl či military nebo právě již zmiňovaný vojenský styl. Všechna tři synonyma mají kořeny ve vojenství. Móda se stále vrací, jedna trendy vlna střídá za druhou. Nejinak je tomu u tohoto skoro ryze mužskému trendu. Možná by bylo dobré se ohlédnou nejprve na módu vojáků zpět do minulosti. Důvod? Tak jako se vyvíjí každá móda, tak se vyvíjela i ta vojenská. Čím více zapátráme do minulosti, tím byly uniformy více zdobené, barevné, z kvalitních materiálů a střihů. Postupem času se od zdobnosti a kvality upouštělo.

Army styl už není chápán jen jako čistě pánská záležitost. Prvky military vstoupily i do dámské módy a možná se ujaly až překvapivě dobře. Zmiňovaná strohost je věcí týkající se především světových válek, kdy se hledělo na kvantitu, neboť ta byla zapotřebí. Přísné linie, jednoduché střihy, strohost, účelnost a především žádná zdobnost či paráda uniforem, takto si asi většina z nás představí "vojenskou módu".

Možná si říkáte, že v takovém případě, ve vaší šatní skříni nemůže být ani jeden kousek army stylu, neboť něco tak "strašného" byste si na sebe neoblékla. Military styl může být také v jednotlivých prvcích.

Jakých? Kovové knoflíky, dvouřadé zapínání, nakládané kapsy či nárameníky. Barva, především zelená a její odstíny, za které můžu jmenovat khaki a olivově zelenou, dále také hnědá a béžová barva.

Nejčastěji máte doma ve svých skříních asi kabáty s dvouřadým zapínáním, bundičky, sáčka a mikiny. Sem tam se u někoho nejspíše vyskytnou také sukně army stylu a možná i šaty. Stroze střižené kalhoty podobné těm military asi nebudou tak obvyklým zástupcem dámských vršků. To už spíše kalhoty s kapsami neboli "kapsáče" s maskáčovým potiskem. Ačkoli zprvu tyto maskovací kalhoty nosili pouze muži, staly se oblíbenými i mezi ženami.

Kdybyste hledali v army stylu typické doplňky, moc asi neuspějete. Pochybuji o tom, že by některou ženu mohla nadchnout vojenská čepice či boty. I když možné je přeci jen všechno. Military styl nejspíše ovládl jen pásky a kabelky, které jsou v tomto duchu navrhovány, ale ne úplně do slova a do putníku.

Líbí se vám army prvky a nevíte, jak je nosit? Nemusíte nutně dodržovat "pravou" strohost a přísnost, už dávno nežijeme v době válečné. Především nezapomínejte na to, že jste ženy. I army styl se dá nosit sexy. Jak? Vhodně zkombinujte rafinovaný modýlek, který okořeníte o army sáčko či kabát. Ženskost je na ženách to nejdůležitější.






historie módy - 70. léta

22. června 2008 v 13:36 ►fashion,trendy

70. léta

Tuto epochu lze jen těžko definovat a může působit až schizofrenně. Vedle sebe se vyskytuje mnoho individuálních postojů a stylů. Heslo šedesátých let, že nové je lepší, už zdaleka nemá takovou váhu a dokonce se módní tvůrci opět začínají ohlížet do minulosti.

Haute couture se nachází v totálním úpadku, kdežto na povrch se nyní derou výrobci konfekcí a pret-á-porter a najímají si seč mohou své vlastní stylisty. Sedmdesátá léta jsou jakýmsi "obdobím bez vkusu", což se jim dlouho vyčítalo. Na ulici to opět vře a rodí se nové styly - "glamrock" ,hýřící těmi nejbizarnějšími výstřednostmi; černošská výsada "funky" plná výrazného a eroticky laděného odívání zdůrazňující osobní úspěch; anarchistický "punk", jehož znamením je potrhané oblečení plné cvočků, barevné číro na hlavě a především heslo No future (Není budoucnost) nebo "b-boys" typické pro hip hop, graffiti a tanečníky break-dance…

Móda je zachvácena stylem "disco" - užívá fluorescenční barvy, bláznivé módní doplňky, dresy, body, úplé legíny (nevybavuje se vám Madonna?)…, a na světě se zjevuje tzv. antimóda. Velký vliv má etno a afro účesy.

Největší vývoj nacházíme u džínsů - dělají se potrhané, špinavé, oprané, bokovky, s výšivkami, flitry…A po třiceti letech je to jako mávnutím kouzelného proutku zpět.

Yves Saint Laurent používá retro styly a etno - kozácké pláště nebo orientální rozevláté šaty. Navrací se také k sofistikované módě a vytváří tvídové kostýmky. Paříž opět nabývá na důležitosti a je zahrnuta mezi centra módy jako Londýn, Milán, New York a Tokio. Se sílou Paříže roste i síla Japonců, kteří brali Pařiž jako odrazový můstek.


Jedním z japonských návrhářů byl Issey Miyake, jehož vzorem byl psychedelický Londýn. V tvorbě se vracel k Japonsku - textiliemi, vzory… Používal četné vizuální efekty, např. zmačkal a skládal látky a všemožně s nimi experimentoval. Záměrná devastace nacházela inspiraci v Else Schiaparelliové. Miyake vytvářel něco nového a byl si toho dobřě vědom.

Dalším talentovaným a oblíbeným Japoncem byl Kansai Yamamoto se svými výšivkami a tisky. Jedním z nejznámějších tvůrců z této země byl a je Kenzo Takada. Do šedých a smutných ulic přinesl pestrobarevnost a výstřednost.
V ostatním světě vládla svými elegantními a funkčními úplety v tlumených barvách (jako šedá a béžová) Sonia Rykiel. Rebelkou mezi módními tvůrci byla Vivienne Westwood. Ta se snažila šokovat a provokovat, co to šlo. Známé jsou její trička s potiskem porno obrázků, obojky a kožené obleky ve stylu punku. Giorgio Armani byl pravým opakem ke svému krajanovi Versacemu. Zženštil pánskou módu deformací sak. Američan Calvin Klein šokoval svými kontroverzními reklamami. Navrhoval hlavně sportovní módu a vynalezl nový střih džín těsně obepínajících nohy.

Je jasné, že móda ulice velice silně zasahuje do tvorby předních světových návrhářů, kteří se jí nechávají často inspirovat. Vždyť ale kde ujinde hledat nové nápady, než mezi lidmi na ulicích.



historie módy - 60. léta

22. června 2008 v 13:35 ►fashion,trendy

60. léta

Právě se nacházíme v nejrevolučnějším období v historii módy a všem nám vládne motto: nové je lepší, než staré. Ve středu zájmu jsou mladí lidé, kteří dávají za vznik "stylům ulice"- neboli street looku- a ty se derou na svět jako houby po dešti. Pokud dříve existovaly, byly jen hodně okrajové, ale teď udávají tón celé společnosti.

Móda šedesátých let však byla ovliněna také sociální situací, kdy společnost žila popem, hlavním tématem byl let člověka na Měsíc a mladí si s radostí užívali sexuální revoluce (ostatně, kdo by si ji rád neužíval). Určitou roli hrála i politika, především kontroverzní válka ve Vietnamu nebo boj za lidská práva.

Hlavním cílem tohoto desetiletí bylo šokovat. A kde jinde jít tvrdě proti proudu než v multikulturním Londýně. Oproti tomu taková Francie si zachovala svou vznešenost a honosnou módu, tím ale u mladých módních "revolucionářů" samozřejmě nemohla uspět, a tak zaznamenala úpadek.

Snad největším idolem doby je vychrtlá a rozpustilá modelka Twiggy s obzvlášť dívčím vzhledem. Své dlouhé štíhlé nohy zdůrazňovala díky nové revoluční délce sukní - mini. Kdo byl však jejím prvním návrhářem není jasné. Ženy by své oblíbené mini určitě raději připsaly Mary Quantové, je ale stejně tak možné, že tento skvělý "vynález" vypustil do světa Pařížan Courréges.


Díky své toleranci a uvolněné atmosféře přebírá hlavní roli Londýn, kde se mísí všemožné styly a kultury. Obrovský vliv mají muzikanti a to především legendární Beatles nebo Rolling Stones v čele s charizmatickým Mickem Jaggerem. Díky těmto boybandům nastal velký boom v pánské módě. Ten byl ovšem největší až v 70. letech díky hnutí glam, kterému dal vzniknout David Bowie se svými odbarvenými vlasy, nalíčením, trřpytkami a botami na podpatcích.

Je rok 1967 a v Británii je konečně povolena homosexualita a ovzduší tak připomíná období pohodových 20. let. Na ulicích vídáme odvážné a výstřední oblečení s pop-artovými potisky (asi jen těžko by se hledal někdo, kdo neměl Warholův barevný portrét Marilyn Monroe, ať už na tričku nebo na zdi). Vzniká tzv. unisex, což znamená stejné prvky v oblečení pro muže a ženy, a je pravda, že v 60.letech mnohdy ani nepoznáte, zda se jedná o muže či ženu. Ale nepřipomíná vám to nedávnou módu?

Nejsilnějším stylem ulice, který se však zrodil nejdříve v salónech, bylo hnutí hippies

Typickými prvky jsou čelenky, džíny do zvonu, květinové výšivky, indiánské perelíny, šperky i pro muže, etno prvky, odhalené části těla a průsvitné materiály. Členové hnutí vyznávali magické kulty, mimosmyslové vnímání a v této době vznikl také první horoskop. Jejich slogan "Make peace, not war" poukazovalo na délku války ve Vietnamu. Věřili, že "láskou lze spasit svět".
Móda zaznamenala velkou provázanost s uměním a to se stylem op-art (Victor Vasarely) a již zmíněný pop-art (Andy Warhol). Hudebními ikonami jsou vedle Beatles a Stoneů skupina Doors v čele s Jimem Morrisonem, zpěvačka Janis Joplin a geniální černošský kytarista Jimi Hendrix.

A ještě pár slov o (nejen) tehdejších modních tvůrcích: Mary Quantová vynalezla kromě možné minisukně i kalhotový kostým a byla oblíbená i revolučním užívání materiálu. Na scénu nastupuje Yves Saint Laurent, který se ujímá vedení salónu po smrti Diora. V Paříži byl ale nepochopený, a tak ji opustil. Po svém návratu bylo jeho místo nezákonně zabráno Marcem Bohanem a Y. S. Laurent se rozhodl otevřít vlastní modelový dům. Už jako mladý byl velmi talentovaný a měl před sebou vskutku zářivou budoucnost.

Pierre Cardin jako jeden z prvních rád experimentuje s materiálem. Originální Paco Rabanne zhotovuje své šaty zase z materiálů přímo neoděvních. Legendární jsou jeho modely z kovových plíšků, plastů, plexiskla a podobně. Itálie je nadobro uznávaná a chce tvořit i svůj vlastní rukopis. Typický je důraz na materiál. Centrem je Řím, Florencie a Milán.
Na konci 60. let ale revoluce pomalu slábne a její kola se začínají zadrhávat.

Šaty rovného, pouzdrového střihu z bílého, černého, modrého a červeného žerzeje. 1

historie módy - 50. léta

22. června 2008 v 13:35 ►fashion,trendy

50. léta

Po válce celý svět očekává lepší budoucnost. Přestože se svět příliš nemění, objevují se jistá nová pravidla a v módě to platí stoprocentně. Svět sice kritizuje Diorův "New look", ale ženy zaškrcený pas, vysoké boty deformující nohy a podpůrné podprsenky podstupují dobrovolně. Z modelek a holywoodlských hvězd v časopisech čiší sebevědomí, ale pořád je v módě znát, kdo patří mezi smetánku a kdo si nemůže dovolit několikery šaty z dílen haute couture.

V 50. letech ale začíná promlouvat pragmatismus a obchod. Ustupuje se od precizní, složité a dokonalé řemeslné práce, podpora směřuje spíše k pret-a-porter. Pret a porter, tedy modelová konfekce, přebírá pomalu otěže na úkor haute couture. Ta ztrácí na důležitosti.

V té době je také vývoj módy velmi ovlivněn politickými událostmi. Studená válka se podepsala na všech, tedy i módních návrhářích. Ale nejen tato událost ovlivnila módu. Mezi další zásadní okamžiky můžeme zařadit i smrt Jospia Stalina v roce 1953 a korejskou válku, která začala o rok později. To jistě nebylo všechno, ale tyto události ovlivnily svět módy nejvíce.

Co se týká prezentací módy jako takové, došlo k mnoha revolučním změnám. Objevuje se nový způsob módních fotografií. Modelky začínají být foceny venku, nejsou jen zavřené v ateliérech. Dále se prvně rozjíždí trend "topmodelek". Mezi nejžádanější patřila Bettina, Dovima a Susy Parker.

Nejvýznamější návrhář této dekády, Christian Dior vytvořil hned z kraje desetiletí několik siluet, které byly naprostou - a někdy i opovrhovanou - novinkou: princesové šaty (bez pasu, po celém těle, rozšiřovaly se a končily v půlce lýtek), dále siluety "H", "A" a "Y" (zužené sukně v lemu), "new look" je však i přes protesty nejzdařilejší.

Na scénu vstupuje také Hubert de Givenchy. Přátelil se se spoustou dalších významných návrhářů jako je Lelong, Fath, Piguet, Schiaparellliová a Balenciaga. Svou prní kolekci uvedl v roce 1952 a zanedlouho jeho siluetu "A" objevila sama Audrey Hepburn. Šaty od Givenchy se objevily v řadě filmů.. mezi nejznámější můžeme zařadit Snídani u Tiffanyho s nezapomenutelnou, křehkou a elegantní Audrey.

Roku 1954 se do světa módy vrací Coco Chanel se svým snad nejslavnějším kostýmkem s ozdobným lemem a lehkou halenkou. Co by byl kostýmek od Chanel bez spousty falešných perel a korálků.

Ani Itálie nezahálela a v 50. letech se prosadila na světovém trhu, stal se takzvaný "italský zázrak". U jeho zrodu stál Renato Crotti, který zavedl pletací stroje. S jejich použitím doško k šíření italských svetrů do Spojených států a do Německa. Popularita italské módy byla najednou tak vysoká, že francouzští návrháři začali mít strach z konkurence. Itálie se totiž do povědomí lidí zapsala i díky italským hercům a filmům točených v italských městech. Itálie se stala turistickou destinací, místní jídlo a káva se rozšířily i do USA. Italský temperament vdechl módě nový život, šťávu a švih.

Jedním z talentovaných Italů, kteří se prosadili ve světě, byl Emilio Pucci di Barsento. Byl to šlechtic, jehož návrhářská kariéra začala v podstatě náhodou. V roce 1947 se náhodně objevil na snímku módní fotografky Toni Frissell v kombinéze, kterou si sám navrhl. To mu zajistilo dostatečnou slávu a odstartovalo tvorbu dalšího sportovního oblečení. Zavedl svoje modelové domy na Capri a ve Florencii.

Byl skvělým lyžařem, možná právě to mu pomáhalo navrhovat pohodlné a zároveň módní oblečení pro sportovce. Používal velmi charakteristické barevné a výrazné tisky, ve kterých se nechal inspirovat italskou historií. Stejně vzoroval i sportovní oblěčení, k lyžařským bundám přidělal zipy a manžety.


Mezi další výrazné umělce patřil "Zlatý chlapec Itálie", Valentino Garavani. Byl žádaný a oblíbený, jeho eleganci a ženskost obdivovala dokonce i Jacqueline Kennedyová.

Co tedy dala světu Itálie? Jsou to kalhoty capri, ponča s třásněmi, "toreadorské" kalhoty, pletené živůtky s odhalenými rameny a již zmíněný temperament.

A co se dělo ve Spojených státech? I tam se přece vyvíjela móda. V té době hrají velkou roli teenageři, vše se přizpůsobuje jejich oblečení, životnímu stylu, rock'n'rollu, bouření a motorkářům. Kdo v té době neměl koženou bundu, jako by neexistoval. Mladíci se shlíželi v "rebelovi bez příčiny" Jamesi Deanovi a božském Elvisovi, slečny v Brigitte Bardot a nezapomenutelé Marilyn Monroe. V této době vzniká i panenka Barbie s účelem, aby se malé dívky seznamovaly s modely haute couture.



50. let


historie módy - 40. léta

22. června 2008 v 13:34 ►fashion,trendy

40. léta

40. léta byla ve znamení frustrace a nedostatku. Tímto procházela i móda, na kterou bylo stále méně času, peněz i materiálu. Nedostatek ale zapříčinil, že se začaly nosit věci, které máme tak oblíbené dodnes - tříčtvrteční kabát, úzké sukně a zrušily se kapsy. Po válce začal navrhovat úžasný Christian Dior a přinesl jednu ze svých nejslavnějších kolekcí a stylů, New look. Krinolíny, korzety a vosí pas, to charakterizuje jeho převratnou kolekci.

A je to tady - 2. světová válka. Tvrdá realita zničila kromě životů i romantiku a radost. Mnoho umělců emigrovalo z Evropy do Ameriky, kde začínají žít. V Paříži přesto móda žije dál...Nosí se hranatá vycpaná ramena, úzký pas, úzká jednoduchá skukně..jako by ani na módu nebyl čas a peníze. Šaty se šily ze záclonoviny a zkracovaly se, všeho byl krutý nedostatek a na látku sukní už vůbec. Dokonce i kapsy se zrušily, bylo to plýtvání materiálem. Mezi módními domy, které mohly pokračovat ve své činnosti byly i firmy Marcel Rochas, Robert Piguet a jacques Fath. Pokud vám tato jména nic neříkají, brzy již budete vědět, o koho jde. Marcel Rochas v době války zaměstnával mladého Christiana Diora, Pierra Balmaina a Huberta de Givenchy. Tříčtvrteční kabát, dnes tak obíbený, pochází z dílny domu Rochas.

Jacques Fath se k módě dostal až poté, co si vyzkoušel účetnictví a herectví. Nesmrtelnost mu zajistily šaty bez ramínek, silueta přesýpacích hodin, knoflíky z ořechu nebo velmi úzká sukně. Dámy mu za to asi nepoděkovaly. Na scénu v té době přichází i Christobal Balenciaga, který navrhoval pro madridskou smetánku.

Je po válce a Christian Dior přivádí na svět tzv. "New look". Je smutné, že jeho první kolekce v roce 1947 propadla, na new look nebyl svět módy ještě připraven. Vše se zdálo být až marnotratné a na to v poválečné době nebyl nikdo zvědavý. Pierre Balmain si otevřel svůj salon v croce 1945. Navrhoval šaty bez ramínek a s květinami ve výstřihu. Velmi si ho obíbily dámy ze Spojených států, protože jeho modely sedly i jejich korpulentním postavám.

Evropa v poválečných letech zavedla na módním trhu systém podpory vlády. Vyráběly se takzvané " utility" - účelové oděvy. Konkrétně se jednalo o značku CC41. Jako vše podporované vládou byla tato značka oficiální a měla svá pravidla. Mezi tato pravidla se zlatým písmem zapsalo co nejmenší použití materiálu. Britky byly podporovány při přešívání svých starých modelů, vydatně jim v tom radil časopis Vogue. Alespoň takto se udrželo zdání kreativity. Velmi oblíbené byly vlastenecké motivy, renomé si vydobil Brit Hardy Amies. Ten žil a tvořil v Londýně., právě pro oficiální značku CC41. Tato oficiální politika velmi výrazně pomohla přijetí konfekce jako standardu. K "moci" se dostává firma Marks&Spencer. Na odbyt jde hodně sportovní konfekční oblečení. Mezi návrháře, kteří si dokázali vyhrát i v tomto neveselém období patří i Vera Maxwell. Tato výjimečná žena dostala ve 40. letech Oscara za módu. Ve 40. letech se také poprvé setkáváme s "módou ulice", která je v této epoše propojena s jazzem.

historie módy - 30. léta

22. června 2008 v 13:34 ►fashion,trendy

30. léta

Epocha 30. let byla dobou hospodářské krize a blížící se války. Zasažen byl celý svět. Po krachu na burze móda v Paříži klesá na vývozu, jelikož zájem cizinců je menší až o 70 %. Tytam jsou ty časy, kdy se stavěla Paříž na první místo.

Rozsáhlé kampaně v USA a Velké Británii přesvědčují obyvatele, aby kupovali výhradně domácí zboží. Nedostatek peněz a nezájem obchodovat zasáhl i "vysokou módu", kterou se návrháři snaží zhotovovat levněji. To mělo k jejich nevoli za následek vznik "butiků", kde se začínají objevovat konfekce slavných značek, neboli "pret-a-porter"( doslova připraveno k nošení).

Šaty se sníženým pasem a délka ke kolenům jsou již passé, sukně se opět prodlužují až k zemi a pas se vrací na své místo. Silueta je ještě štíhlejší a protáhlá, k čemuž mohou dopomoci i dlouhé upnuté rukávy. Madeleine Vionnetová navrhuje složité střihy, Coco Chanel jak je jejím zvykem naopak. Extravagantní chování se umírňuje - atmosféra ani přílišnou radost nedovoluje - a ženám zas narostly dlouhé kadeře.

Ve 30. létech vznikla první umělá vlákna (vinyl, celofán, luvisca…), ale např. Coco je odmítá. V roce 1935 se objevuje nylonové vlákno, které dá za vznik populárním "nylonkám", oblíbeným směnným zbožím vojáků během války. Strohost 20. let je nahrazena romantikou.

Pořádají se jednodenní nákupní letecké výlety do Londýna a Paříže, v módě jsou knihy a filmy, které měly obrovský vliv na módní tvorbu - hollywoodská studia produkujífilmy bohaté na nákladné toalety s odvážnými dekolty. Filmové kostýmy však brzy vycházely z módy, proto se začaly tvořit pro filmové účely doslova nadčasové šaty, neboli glamour, které by si oblibu udržely déle. Jeden z nejslavnějších tvůrců filmových kostýmů byl Gilbert Adrian. V časopisech již nefigurují aristokrati, ale herci a herečky jeko Marléne Dietrich či Grata Garbo.

Oblíbené na šatech jsou kaligrafické vzory a námořnické prvky. Móda je elegantní a užívá populární vzory rybí kosti nebo kohoutí stopy. První americký návrhář, který se prosadil v Paříži byl Main Rousseau Bocher, čili Mainboucher. Stal se dokonce šéfredaktorem francouzské verze Vogue. Uvedl na trh šortky do půli stehem a plážové kalhoty pod kolena, které jsou "in" zrovna letošní sezónu. Do popředí se dostala i tzv. "tyrolská móda" s bavorskými výšivkami a dirndly, což byla nemilá předtucha Hitlerova nástupu.

Největší osobností v návrhářství 30. let je Elsa Schiaparelliová. V roce 1933 uvedla spolu s francouzským tvůrcem Marcelem Rochasem módu širokých ramen s vycpávkami jako kontrast k úzkému pasu. V tomto desetiletí dochází k jednomu z největších propojení umění a módní tvorby, obrovský vliv měl například surrealismus, který se odrážel snad ve všem, co Elsa vytvořila.

Elsa Schiaparelliová věřila, že tradice jsou tu pro to, aby se porušovaly. Dodnes nás fascinují její nekonveční modely v podobě kusů nábytku, jídla nebo hudebních nástrojů, nebo klobouky ve tvaru boty, kuřete, moučníku, kýty či hrnce. Šaty užívala i jako hru se skutečností, např. když umístila zrcátka místo knoflíků. Dalšími motivy jsou části lidského těla, oči, rty, ruce, nohy…Elsa vytvářela dojem i záměrně zničeného oděvu, rybích šupin atd. Její vliv je cítit ještě v dnešní době.

30. léta byla silně ovlvněná architekturou - především kubismem. Do módy pronikl také tzv. černošský styl. Pas se vrátil do původní polohy a objevilo se asymetrické řešení, které oživovalo tvarování modelů.



Historie módy – 30.léta

Historie módy – 30.léta


historie módy - 20. léta

22. června 2008 v 13:33 ►fashion,trendy

20. léta

Po skončení války se všichni touží bavit, uvolňují se mravy i atmosféra. Hojně se navštěvují kavárny, kde cinkají hrníčky o podšálky, bary jsou plné smíchu, tance a jazzu. Sexy barové zpěvačky se vinou kolem mikrofonu za doprovodu černošských hudebníků. Dvacátá léta představují jedno z nejpohodovějších období 20. století.




A pohodlná je i móda. V roce 1916 otiskl americký časopis Harper´s Bazaar fotografie šatů s délkou sukně do půli lýtek bez kanýrů a volánků. Byl to jeden z modelů Coco Chanel, který vyvolal pozdvižení. Na módu začínal mít obrovský vliv kubismus, který měl za následek jakousi strohost šatů a vznikl nový ideál krásy: krátké vlasy, dlouhá šíje, hubené chlapecké postavy. Tak se zrodily slavnégarsonky - ztřeštěné mladé ženy, které rády žijí "chlapecký" styl života a odrhují to vše kouřením.

Tato doba se také vyznačuje adorací tmavé barvy pleti, a tak se všichni opalovali, jak jen bylo možné. Neustálý obdiv se snesl především na černošskou krásku Josephine Baker a její taneční kreace. Víte, že tato dáma vynalezla charleston? Ve 20. letech byla společnost mnohem méně rasistická, než v dalších dekádách.



Ženy vládnoucí módnímu světu

20. létům vládnou ženy couturiérky. Kdo by neznal Gabielle Chanel. Jako první navrhla šaty obepínající tělo - tzv. "malé černé". Soukromí si vždy nechávala pro sebe, ale její návrhy kdeco prozradily. Černá barva a čepce poukazovaly na sirotčinec, kde vyrůstala, černý kostým s velkým límcem a knoflíky zase na lyceum v Moulins. Přezdívku Coco získala v kabaretu, kde zpívala. Přátelila se se samotným Picassem, básníkem Maxem Jacobem nebo skladatelem Igorem Stravinskim.Tvorba Coco Chanel se dělí na období "ruské", kdy tvořila pláště s kožešinou, rubášky a užívala byzantské tkaniny, a na období " anglické", které je typické kabátky, svetry, barety a šperky. A proč zrovna toto dělení? Odvozovalo se od jejích milenců, kteří na ni měli veliký vliv. Do její tvorby patří i kubistický flakon k legendárnímu parfému Chanel No.5.



Černošská kráska a tanečnice Josephine Baker se stala módní ikonou 20. let minulého století




Madeleine Vionnet

historie módy - 10. léta

22. června 2008 v 13:32 ►fashion,trendy

10. léta

Konec korzetů, ať žije podprsenka. I tak by se dala charakterizovat 10. léta minulého století, kdy se naplno začaly projevovat revoluční změny v oblékání. Sukně už nesahají až na zem, vybíjí se vzácná zvířata kvůli kožešinám - to vše patří do módy v desátých letech.

Desátá léta byla érou změn a novátorství nejen v módě. Vše začalo v Paříži příjezdem slavného Ruského baletu se svým vedoucím souboru, Sergejem Ďagilevem. Taková míra exotiky, barev a divokosti na pódiu inspirovala nejen fauvisty, ale i běžný život a módu.

Legendou mezi návháři se stal Paul Poiret, který naprosto zásadně změnil dámské odívání. Ve svých modelech přestal používat korzety a dámy konečně mohly začít po dlouhých staletích zase dýchat. V roce 1911 se Ruský balet objevil s představením, které šokovalo - Šehrezáda, plná orientálních tureckých motivů pobláznila svět. Poiret uspořádal nezapomenutelný večírek Tisíc a dvě noci, vše ve stylu orientu, Turecka a harémů s úžasnými kulisami, plameňáky a pávy. Tím do módy vnesl tuniky, harémové kalhoty a turbany. Jeho manželka Denisa byla první ženou, která nosila rovný korzet inspirovaný antikou, bez kostic a s podprsenkou. Paul Poiret, celý život obklopený ženami, dokázal zužitkovat, co se od nich naučil. Jeho dcera Marine dala jméno umělecké škole a jméno druhé dcery Rosine bylo inspirací pro první firmu na světě, vyrábějící laky na nehty. Po smrti dcery však jeho tvorba upadá, objevila se velmi silná konkurence ve formě Coco Chanel a M. Vinett. Paul Poiret zemřel v chudobinci roku 1944.

Ani během první světové války význam módy neklesá. Dokonce i pes musel ladit s oděvem své majitelky. Nosily se kožešiny exotických zvířat, některé dámy vypadaly doslova jako chodící kožešnictví. Levkart, tygr, panter..obyčejná liška byla najednou málo. Sukně se nenávratně zkracují, čím dál tím víc se do módy dostávaly šátky a šály. Některé dámy vše dovedly až do extrému a jejich šály by se směle daly použít na obtočení pěti stromů. To se stalo osudným známé tanečnici Isadoře Duncan, manželce básníka Sergeje Jesenina. Zemřela, když se její šál zapletl do kola vozu a zlomil jí vaz.

V roce 1916 poprvé vychází dnes již klasický magazín Vogue. Publikoval nákresy rób, články o módě, umění a o společnosti. Na jeho stránkách publikovali i přední satirici, známý je například bonmot "I známé dámy sotva poznáte pod kůžemi mladých levhartů a tygrů. Bond Street se proměnila v džungli."

Desátá léta byla érou změn a novátorství nejen v módě. Vše začalo v Paříži příjezdem slavného Ruského baletu se svým vedoucím souboru, Sergejem Ďagilevem. Taková míra exotiky, barev a divokosti na pódiu inspirovala nejen fauvisty, ale i běžný život a módu.


kouzla s pudrem

21. června 2008 v 23:10 ►pleť
Umíte to s pudrem? Víte jaký vybrat a jak ho správně aplikovat? Je to trošku věda, ale stačí znát pár základních zásad a vše je v pohodě.

Matná pleť byla zejména v době našich babiček téměř nutností, chtěla-li žena unést svůj společenský status statečně a s elegancí pro tehdejší dobu. Patrně by tehdejší dámy kroutily hlavami nad dnešním trendem super třpytivých make-upů, které rozzáří pleť do různých nejen blyštivých odstínů…

Z čeho je pudr?

Je to mastek, rozmělněné hedvábí, minerály, kosmetické přísady jako kolagen, ochranný filtr proti slunci, vitamíny a parfémy. Zkrátka kosmetický přípravek se vším všudy.

S make-upem ve dvojici

Správně by měl pudr fixovat make-up, ale na mastnou pleť či v létě, když se hodně potíme, můžeme použít pouze pudr na podkladový krém - také oživí a zmatní pleť. Co se týče barvy, make-up a pudr by měly mít shodný odstín. Pokud jste dobré "malířky obličejů", lze světlým pudrem trošku zmírnit příliš tmavý odstín make-upu, ale jde pouze o lehoučké odchylky. Rozhodně to nezkoušejte se super tmavým a super světlým odstínem.

Proti lesku

Co naplat, mnohé z nás mají během dne potíže s nepěkným leskem T-zóny (čelo, nos, brada), nebo celého obličeje, i když se ráno pečlivě napudrují. Tady je dobré zmínit, že pro každodenní nošení to s make-upem ani pudrem není třeba přehánět, protože pleť pak nemůže "dýchat" a to může způsobit ještě vyšší produkci kožního mazu.

Několik rad pro matný vzhled pleti:

► Před líčením pleť důkladně vyčistěte, použijte tonikum, poté naneste krém.
► Na mastnou pleť se hodí lehký krém, konzistencí se blížící gelu, který pleť hydratuje, ale zároveň nezatíží.
► Naneste jemnou vrstvičku make-upu, dejte pozor na plynulé rozetření na konturách a krku. Poté na obličej přiložte čistý papírový kapesníček a odsajte jím přebytečnou mastnotu. Kapesníčkem tvář neutírejte, pouze jemným tlakem přikládejte.
► Poté naneste pudr. Houbičku či labutěnku před každým nanesením pudru otřete o hřbet ruky, až poté nanášejte na tvář. Docílíte tím jemného nanášení v lehké rovnoměrné vrstvě, a tak se vyhnete flekům, které mohou vznikat nerovnoměrným nanesením pudru.
► Pudr nanášejte jemným vtláčením do make-up, nikoli "natíráním" houbičkou na tvář.
► Během dne, pokud se vám bude pleť lesknout, opět jen vysušte kapesníčkem a jemně přepudrujte.

Kompaktní pudry jsou moderní a in

Práškový pudr smíchaný s tukem a pojidly je to, co známe z klasických pudřenek, které nám leží v koupelně či s námi sdílejí svět v kabelce. Hodí se k rychlému přepudrování nebo ke klasickému líčení a nanášejí se houbičkou či vatovým tamponem.

Práškový pudr zavání starými časy

Typická labutěnka, kterou po "namočení" v pudru lehce oklepeme a pak poklepáváním nanášíme na obličej, není jen z časů našich babiček a maminek. Svoje místo a tvrdošíjné zastánkyně najde i dnes. Práškový pudr je sypký, neobsahuje téměř žádný tuk a někdy není ani parfémovaný. Pokud je velmi světlý až průhledný, pak propůjčí pleti sametový nádech.

Trička, trička, trička

21. června 2008 v 11:51 ►fashion,trendy

Triko nebo tričko má každý z nás v šatníku. Většinou v několika variantách. Je to pohodlná část oděvu, patří k džínům, přes plavky nebo třeba jako improvizované pyžamo. Kdo by si myslel, že jsou jen pohodlným kusem oblečení k džínám, je na omylu. Trička se nosí úplně ke všemu, třeba i ke kostýmku.

fotoTriko s námi prostě žije. Je nutno říct, že někdy žije svým vlastním životem. Oblíbená trika s námi rostou, mění barvu a stávají se čím dál tím méně populárním modelem v očích našich drahých poloviček. Triko je součást našeho životního stylu. A můžeme ho jím i vyjádřit.

Tričko je na trhu oblečení poměrně krátce. Jeho vznik úzce souvisí s odklonem od honosných, přezdobených rób k střízlivému, praktickému oblečení, ke kterému došlo koncem 19.století. Tehdy začala diktovat tón oblékání Francie, do popředí se dostával sportovní styl. Také krize po první světové válce vedla k strohosti, ženy tehdy poprvé začaly nosit kalhoty. Tričko je vlastně méně formální variantou košile, která se těší fotostále větší oblibě.

Vzpomeňte si třeba na slavnou scénu z Forresta Gumpa, kdy hlavní hrdina běží skrz Ameriku a je vzorem pro spoustu lidí, kteří se k němu za běhu obrací o radu. Jeden takový člověk přiběhne k Forrestovi a chce poradit se sloganem na tričko. Forrest zrovna proběhne místem s nepříjemným dárečkem od nějakého pejska. Ale nic si z toho nedělá a prohlásí slavný lehce vulgární slogan, který se pak proslaví po celé Americe. Slavné jsou i trička s obličeji známých osobností. Namátkou známe ty s Marylin Monroe nebo Che Guevarou. Takový národní dres, který si fanoušek obléká na zápas národního týmu, není pak ničím jiným, než větším trikem.

fotoV současné době představuje tričko a jeho různé varianty včetně polokošile, různých tílek a topů klíčovou součást oděvu. Designéři mnoha lifestylových a sportovních značek se předhánějí, kdo představí tričko s výraznějším designem, které bude více originální, trendy, šik a sexy. Přitom rozdíl mezi obyčejným a trendy tričkem je často velmi nepatrný.

Tričkem můžete vyjádřit i svůj odpovědný přístup k životu. Někdy není podstatné to, co na triku je natisknuté, ale z čeho je sám materiál a odkud pochází. Například celosvětové hnutí, které se označuje jako Fair Trade usiluje o spravedlivý a etický mezinárodní obchod. Co to znamená? Firmy a obchodní řetězce, které tento přístup vzaly za svůj, se zavazují, že budou fotose svými dodavateli z Afriky a dalších znevýhodněných oblastí, budovat férové vztahy. Dodavatelé účastnící se programu dostávají za svou práci adekvátně zaplaceno a navazují s firmami dlouhodobější spolupráci. Ta je navíc často daleko šetrnější k životnímu prostředí, protože farmáři a plantážníci jsou podporovaní v ekologických postupech své produkce. Pokud tento proces chcete podpořit a vyjádřit svůj životní postoj, nakupujte výrobky označené značkou Fair Trade. Trika s takovým označením můžete sehnat např. u Marks & Spencer.

Věděli jste, že:
  • Původně bylo bavlněné triko součástí spodního prádla armádních uniforem.
  • Průkopníkem v nošení trika jako módního oblečení se stal James Dean ve filmu Rebel bez příčiny.
  • Bavlna je nejčastější materiál, ze kterého je triko vyráběno. Speciální novinkou, kterou uvedl Marks & Spencer je RealCool Cotton - bavlna, která skvěle pomáhá tělu, aby mohlo regulovat svou teplotu.
  • V některých muslimských zemích není dovoleno ženám nosit triko na veřejnosti. Často je ale nosí pod tradičními oděvy právě proto, že je pohodlné.
  • Za předpokladu, že každý Američan a Evropan má v šatníku 10 triček, je jich na těchto dvou kontinentech 8 miliard.

Trendy trička léto 2008

fotofotofotofoto fotofotofotofoto fotofotofotofoto fotofotofotofoto fotofotofotofoto fotofotofotofoto fotofotofotofoto

Nejsou plavky jako plavky – jaké jsou správné materiály?

19. června 2008 v 18:49 ►fashion,trendy

CoolMax - ano

Tento materiál je používán především na sportovní oblečení. Má skvělé vlastnosti a pro plavky je rozhodně dobrou volbou. Udržuje tělo v suchu, reguluje a odvádí přebytečné páry, takže nemusíte mít strach z nadměrné a nepříjemné vlhkosti. Koupat se můžete, kdy jen budete chtít. Plavky budou suché během několika málo minut. Materiál je navíc velmi odolný a plavky vám vydrží po několik sezón, přežijí dokonce i agresivní mořskou sůl a horké slunce nebo chlorovanou vodu z bazénu.

Polyester - ano

Velmi lehký a prodyšný materiál. Navíc je velmi odolný proti UV záření, což určitě oceníte. Polyester je velmi oblíbeným materiálem pro výrobu plavek a také velmi kvalitní. Tedy polyester: ano.

Elasten - ano

Elasten je přídavný materiál, který je součástí mnoha oblečení a doplňků. Elastenu se nemusíte obávat, má velmi dobré vlastnosti a jako přídavný materiál do plavek je vhodný.

Lycra - ano

Jedná se o sportovní materiál, který je pro plavky velmi vhodný. Skvěle drží tvar a přizpůsobí se také sportovnímu stylu plavání. Lycra se často nachází v kombinaci s elastanem a pro plavky je to ideální kombinace.

Bavlna - ne

Bavlněné plavky mohou být velmi pohodlné, avšak tento materiál velmi dobře udržuje vlhkost. Znamená to, že bavlněné plavky na vás budou velmi dlouho schnout. Bavlně se raději vyhněte, je také velmi náchylná na sluneční záření nebo chlorovanou či mořskou vodu. Mohou lehce vyblednout.

Nylon - ne

Nylon je velmi odolný materiál, který se však pro plavky nehodí. Jeho hlavní vlastnost je schopnost udržet tepelnou stabilitu, což u plavek není příliš výhodné. Na druhé straně je ultralehký, takže se hodí například pro plážové outfity.

Rada pro méně zkušené

Pokud chcete skutečně odolné a kvalitní plavky a obáváte se špatné koupě, zajděte si plavky vybrat do butiku se sportovním oblečením. Zde najdete velmi módní plavky skvělých střihů.

Diane Von Furstenberg, 1170,-Chloé, 2700,-Melissa Odabash, 1870,-Shay Todd, 1870,-Tara Matthews, 3220,-Tooshie, 3400,-